IRT 3000

Sadržaj

U promet pušten prvi baterijski vlak u Hrvatskoj

10.10.2025

Prvi baterijski vlak proizveden u Hrvatskoj svečano je pušten u promet, čime je ostvaren važan iskorak prema održivijem i modernijem željezničkom prijevozu, objavio je Končar na svojoj mrežnoj stranici.

Baterijski vlak, foto ilustracija Freepik
Foto: Ilustracija Freepik

Vlak je razvijen i proizveden u tvornici društva Končar – Električna vozila u sklopu projekta „Primjena zelenih tehnologija u željezničkom putničkom prijevozu“, koji se financira iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026. (NPOO). Ukupna vrijednost projekta iznosi 17,1 milijun eura, od čega se 13,3 milijuna eura financira iz NPOO-a.

Na prvoj vožnji sudjelovali su potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić, predsjednik Uprave Končara Gordan Kolak te predsjednik Uprave Končar – Električnih vozila Josip Ninić sa suradnicima.

Nakon prve vožnje, ističe Končar, baterijski vlak nastavlja voziti na relaciji Virovitica – Bjelovar – Virovitica, a koristit će se i za ispitivanje punionica koje su u završnoj etapi izgradnje. Nakon puštanja u rad punionice u kolodvoru Split Predgrađe, što se očekuje sredinom prosinca ove godine, baterijski vlak počet će voziti na relaciji Split – Kaštel Stari – Split.

Gordan Kolak, predsjednik Uprave Končara, naglasio je da prva vožnja baterijskog vlaka u redovitom putničkom prijevozu predstavlja važan iskorak za domaću industriju i održivu mobilnost. „Projekt je rezultat znanja, inovativnosti i predanosti naših stručnjaka, čime konkretno doprinosimo zelenoj tranziciji i modernizaciji željezničkog prijevoza. Vozila koja razvijamo smanjuju emisije štetnih plinova, ali i podižu standarde udobnosti, sigurnosti i kvalitete putovanja. U suradnji s HŽ Putničkim prijevozom nastavljamo aktivno doprinositi razvoju održivog javnog prijevoza. Vjerujemo da će ovaj vlak biti snažna referenca za daljnje pozicioniranje Končara u segmentu urbane mobilnosti na europskom tržištu, potvrđujući našu ulogu pouzdanog partnera u razvoju naprednih i održivih prometnih rješenja“, istaknuo je Kolak.

Ovi moderni vlakovi namijenjeni su prometovanju na neelektrificiranim prugama, a za pogon koriste baterije nove generacije velikog kapaciteta koje se pune isključivo na stabilnim energetskim priključcima. Zahvaljujući punionicama snage 1 MW, također razvijenima u Končaru, posebno impresivno je upravo vrijeme punjenja koje iznosi svega 27 minuta.

Baterijski vlak dugačak je oko 42 metra, postiže maksimalnu brzinu od 120 km/h i ima kapacitet od 113 sjedećih i 114 stajaćih mjesta. Optimalna dionica za jedno punjenje iznosi oko 100 kilometara, no testiranja su pokazala da može prijeći i više od 200 kilometara. U prometu je moguće funkcionalno spajanje s niskopodnim vlakovima nove generacije, čime se dodatno povećava kapacitet.

Ovaj projekt zasigurno predstavlja novu eru željezničkog prijevoza u Hrvatskoj – eru u kojoj zeleniji, tiši i brži vlakovi postaju stvarnost, priopćila je kompanija Končar.


Izvor: Končar

ar©tur 2021