Stigle nove dizalice na terminal Rijeka Gateway
01.11.2024
Na novom kontejnerskom Rijeka Gateway terminalu na Zagrebačkoj obali u riječkoj luci, na kojemu su građevinski radovi pri kraju i počinje opremanje, predstavljene su prve dvije od četiri kontejnerske STS (ship to shore) dizalice, koje će se koristiti za prebacivanje kontejnera između brodova i terminala, izvještava Jutarnji.hr.
Foto: web Rijeka Gateway
Dio je to ulaganja u sklopu 380 milijuna eura ulaganja u Rijeka Gateway terminal, koji će nakon realizacije u dvije faze imati kapacitet veći od milijun kontejnerskih jedinica (TEU) na godinu te će, kako prenosi Jutarnji.hr, biti tehnološki najmoderniji u ovom dijelu Europe. Početak rada terminala očekuje se sljedeće godine. Druge dvije dizalice očekuju se tijekom prve faze izgradnje terminala, a sve će dobiti imena po ženama koje su ostavile značajan trag u povijesti i sadašnjosti Grada Rijeke, dok će prostor terminala postati Trg snažnih žena Grada Rijeke.
Sve dizalice na terminalu bit će električne, a napajanje je osigurano isključivo iz održivih izvora energije. Radi smanjenja utjecaja na okoliš i buke, brodovi na terminalu će pri utovaru i istovaru gasiti bučne brodske motore jer će se napajati električnom energijom s terminala. Sustav smanjenja buke dopunjuje korištenje 'soft landing' tehnologije na dizalicama za tišu manipulaciju kontejnerima te zvučnih signala opreme terminala u obliku bijelog šuma umjesto pištanja. Na terminalu će se koristiti tehnologije za smanjenje svjetlosnog zagađenja i sustavi za sprječavanje onečišćenja mora.
Riječ je o zajedničkom ulaganju APS Terminalsa (Maersk Group) i ENNA grupe, koja će biti realizirano u dvije faze. Prva faza obuhvaća ulaganja od 200 milijuna eura i završava do kraja 2025. te uključuje izgradnju osnovne infrastrukture terminala, nabavku najsuvremenijih kontejnerskih dizalica i uspostavu logističke podrške. U drugoj fazi planira se dodatno ulaganje od 180 milijuna eura tijekom sljedećih 10 godina.
Tomislav Rosandić, član Uprave Rijeka Gatewaya, rekao je da će terminal izravno otvoriti 300 radnih mjesta, a neizravno puno više jer takvi projekti privlače dodatne investicije u proizvodnju, skladištenje i logističke objekte. Istaknuo je da su u izgradnji terminala već angažirane mnoge lokalne tvrtke te će pozitivan doprinos na lokalnu i nacionalnu ekonomiju rasti s početkom rada terminala.
Ukupna ulaganja u novi kontejnerski terminal iznose gotovo 600 milijuna eura, od čega ulaganje Lučke uprave u izgradnju 400 metara obale sa zaobaljem iznosilo oko 107 milijuna eura, ulaganje Lučke uprave i HŽ infrastrukture u izgradnju novog intermodalnog terminala oko 32 milijuna eura, a ulaganje Hrvatskih cesta u cestu DC 403 oko 70 milijuna eura. Lučka uprava uložila je u internu spojnu cestu oko 4,5 milijuna eura, a koncesionar Rijeka Gateway u dvije faze ulaže 380 milijuna eura.
Izvor: Jutarnji.hr