IRT 3000

Sadržaj

TŽV Gredelj: Slovaci nude ulaganje od 45 milijuna eura i posao za još 300 ljudi

02.12.2020

Ulaganje 45 milijuna eura, zadržavanje svih postojećih radnika uz otvaranje najmanje 300 novih radnih mjesta te ponovno pokretanje proizvodnje teretnih vagona.

2. Gredelj

To su ključne točke poslovnog plana slovačke Tatravagonke za posrnulu zagrebačku Tvornicu željezničkih vagona Janko Gredelj koje je Jutarnjem listu otkrio Ivan Petriček, jedan od suvlasnika i član Nadzornog odbora Tatravagonke.

- Lider smo u proizvodnji željezničkih vagona za europsko tržište s tvrtkama-kćerima u Njemačkoj, Poljskoj, Srbiji, Češkoj i Indiji koji pažljivo prati tržišne prilike, a postojeća struktura TŽV Gredelj može pružiti sve potrebne resurse vezane za realizaciju naših planova i projekata - kaže Petriček, pojašnjavajući pozadinu odluke Tatravagonke da se javi s ponudom za zagrebačku tvornicu vagona i remont željezničkih vozila koja se od listopada 2012. nalazi u stečaju.

Na pitanje koji su sljedeći potezi i tko ih treba povući kad je u pitanju prihvaćanje ponude Tatravagonke za Gredelj, Petriček kaže da je sada sve na stečajnom upravitelju Gredelja i nadležnome trgovačkom sudu. Komentirajući izglede da se konačni dogovor s vjerovnicima Gredelja sklopi brzo, Petriček podsjeća kako Gredelj ima veliki broj vjerovnika zbog čega je cijeli proces vrlo kompliciran i zahtijeva, kaže, određen vremenski period za kvalitetnu pripremu.

Odluka o sudbini Gredelja u rukama je UniCredit Leasing Croatije, Erste i Zagrebačke banke koji u stečaju tvornice imaju status razlučnih vjerovnika i drže 307 milijuna kuna duga. Vlasnici ostatka do 755 milijuna kuna ukupno utvrđenog duga Gredelja su država i radnici s 271 milijun kuna potraživanja i grupa manjih, tzv. neosiguranih vjerovnika koji pokušavaju naplatiti 177 milijuna kuna od tvornice.

Plan Tatravagonke je razvijati sve djelatnosti koje su do sada bili temeljem poslovanja tvornice Gredelj u prošlosti. Počet će i s proizvodnjom željezničkih postolja za teretne vagone, kao i samih vagona.

-  Razvijat ćemo popravke putničkih vagona, kao i električnih i diesel motornih jedinica. Isto tako, radit ćemo na povećavanju broja ugovorenih poslova u popravcima i održavanju lokomotiva – najavljuje Petriček, dodajući da uz zadržavanje postojećih radnih mjesta, trebaju zaposliti nove ljude, otprilike od 300 do 400 novih radnih mjesta.

ar©tur 2021