IRT 3000

Sadržaj

Napravljen model upravljanja budućim sustavom obalnog linijskog prometa do 2030.

30.09.2019

Nacionalni plan razvoja obalnog linijskog prometa do 2030. godine, predstavljen je u završnoj verziji na konferenciji u Splitu, na kojoj je istaknuto da će se na temelju tog plana povlačiti sredstva iz fondova Europske unije.

190923-S4Dokument je izradio Pomorski fakultetu Rijeci, a vrijednost mu je 3,45 milijuna kuna i s 85 posto sufinanciran je sredstvima Europske unije. Profesor Pomorskoga fakulteta Damir Zec istaknuo je kako su njime obuhvaća dva obračunska razdoblja Europske unije i daje smjernice kako se postaviti u novom, nakon 2020. godine.

"U dokumentu govorimo o pedeset pomorskih linija koje su specifične te o 15 velikih i 40-ak manjih otoka. U sljedećem razdoblju imat ćemo nova, alternativna goriva te ćemo morati razvijati brodove na električni pogon, a morat ćemo mijenjati luke koje bi bile osposobljene za nove tehnologije u pomorskom prometu," najavio je Zec.

Prema njegovim riječima, od 2020. godine imat ćemo problem otpada na otocima, jer se po Nacionalnom planu zbrinjavanja otpada on neće smjeti odlagati na otocima, nego će ga trebati prevoziti na kopno. Zec je također upozorio kako se Hrvatska suočava i s velikim problemom u pomorskom prometu poznatim kao sezonalnost te kako je naš prijevoz u pomorskom prometu "iznimno jeftin" u usporedbi s drugim pomorskim zemljama.

"Nacionalni plan bit će podloga za korištenje sredstava iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija i to za izgradnju luka, povezivanje otoka s kopnom i međusobno povezivanje otoka te izgradnju brodova," rekao je pomoćnik ministra mora, prometa i infrastrukture Anđelko Petrinić te dodao da je tijekom izrade dokumenta provedena je cjelokupna analiza sustava obalnog linijskog prometa na nacionalnoj razini, to jest analiza stanja brodova koji obavljaju obalni linijski prijevoz, analiza postojeće lučke infrastrukture i analiza sigurnosti pomorskog prometa.

ar©tur 2021