Tvrtka Spike Aviation u proizvodnju nadzvučnog putničkog zrakoplova do 2023. godine
26.11.2018
Od posljednjeg leta s Concordom 2003. godine, nadzvučni zrakoplovni promet je, unatoč stalnoj potražni, bio odsutan iz komercijalne zrakoplovne industrije. Tvrtka Spike Aerospace namjerava preuzeti vodeću ulogu na tržištu nadzvučnih zrakoplova s razvojem komercijalnog nadzvučnog zrakoplova do 2023. godine.
U intervjuu za Bloomberg, predsjednik uprave tvrtke Spike Aviation, Vik Kachoria, govorio je o svojem projektu »S-512 Quiet Supersonic Jet« tihog nadzvučnog zrakoplova. Zrakoplov će biti namijenjen za 12 do 18 putnika i postizati će brzinu 1,6 Macha (1960 km/h) na visini putovanja. Zrakoplov će moći obaviti let od Londona do Hong Konga bez stajanja. Zrakoplov će koštati oko 125 milijuna dolara. Jedan od najvažnijih čimbenika, koji su prekinuli letove sa Concordom, bile su pritužbe glede probijanja zvučnog zida. Concord je ostvarivao toliko snažan učinak zvučnog udara, da je bio ograničen samo na prekooceanske letove, prije svega na liniji New York u London ili Pariz. Sadašnji FAA propisi zabranjuju djelovanje civilnog zrakoplovstva u SAD s brzinom većom od 1 Macha. Zakon je nastao kao odgovor na zvuk, kojeg je uzrokovao Concord, kada je probijao zvučni zid. Tvrtka Spike Aviation si je postavila zadatak svladati tu prepreku.
»Moraš biti u mogućnosti letjeti s ljudima ... bez stvaranja zvuka probijanja zvučnog zida, i bez ometanja ljudi na zemlji. To je vrlo glasan i uznemirujući zvuk. Spike Aerospace razvija tehnologiju za smanjenje tog zvuka,« tvrdi predsjednik uprave Kachoria. Tihi nadzvučni let (eng. Quiet Supersonic Flight - QSF) je inovacija, koja se razvija tako, da s pomoću optimiranja aerodinamič- nog oblika minimira učinak zvuka. QSF bi zrakoplovstvu trebao omogućiti, da postiže punu putnu brzinu od 1,6 Macha. Društvo očekuje, da će zvučno opterećenje zrakoplova na razini tla biti oko 75 PLdb (prepoznatljiva buka) i biti sličniji mekanom zvuku ili utišanom šumu pozadine. Za usporedbu, Concord je uzrokovao prepoznatljivu buku na tlu vrijednosti 105 PLdb.
Kachoria najavljuje, da će troškovi putne karte biti približno jednaki cijeni poslovnog leta. Tvrtka sudjeluje s dva glavna zrakoplovna društva. Kada će S-512 biti pripremljen za komercijalnu primjenu, očekuju oko 13 milijuna putnika, prije svega poslovnjaka, koji će imati interes i sredstva za letenje s nadzvučnim zrakoplovima. Smatra, da je vrijeme ključni resurs mnogim poslovnim putnicima.