IRT 3000

Sadržaj

U Brodosplitu porinut najveći jedrenjak na svijetu

03.08.2017

U Brodograđevnoj industriji Split porinuta je Novogradnja 483, imena ‘Flying Clipper’ najveći brod s križnim jedrima na svijetu koji se gradi za kompaniju Star Clippers Ltd. iz Monaka.

Na porinuću su prisustvovali brojni predstavnici naručitelja, partneri u gradnji i financiranju, prijatelji, a Ann Krafft, supruga vlasnika kompanije Mikaela Kraffta presjekla je konop sa šampanjcem i simbolično “porinula” brod u more. 

images

Ovo je ostvarenje mog dječačkog sna kada sam jedrio Baltičkim morem. Nije lako izgraditi takav brod, vrlo je uzbudljivo vidjeti da se u današnjem vremenu rade jedrenjaci kakvi nisu bili mogući prije stotinu godina – kazao je Mikael Krafft, osnivač i vlasnik monaške kompanije koja u svojoj floti ima tri jedrenjaka. Brod je dug 162 metra i širok 18,5 metara, nosivosti 2000 tona, imat će pet jarbola i jedra ukupne površine 6.347 kvadratnih metara. Ovaj tip Clipper jedrenjaka sa svojim rasporedom jedara naziva se Bark (Barque engl.). – Zahvalan sam na prilici što smo mogli izgraditi ovako sofisticiran brod. U jedrenjaku je zaista mnogo opreme, ponosan sam na njegov dizajn, kvalitetu i brojnost novih sustava, te na rad naših vrijednih škverana. Ovime smo otvorili jednu novu nišu, to je put u naše buduće novogradnje kruzera – istaknuo je Tomislav Debeljak, predsjednik Uprave Brodosplita, dodavši kako se splitsko brodogradilište nalazi u predugovornim fazama s većim brojem svjetskih tvrtki. Hrvatska banka za obnovu i razvitak (HBOR) prepoznala je vrijednost ovog visoko sofisticiranog projekta te poduprla Brodosplit na tom putu izdavši policu osiguranja te tim preuzela rizik povrata dijela kredita, dok je Brodosplit dokazao svoju kompetitivnost u izgradnji jednog ovako jedinstvenog broda, od projektiranja do gradnje i opremanja složenom opremom te luksuznim interijerom. Nekoliko dana prije toga u Brodograđevnoj industriji Split porinuta je Novogradnja 540, prototip prvog obalnog ophodnog broda, ugovorenog za Ministarstvo obrane Republike Hrvatske. Riječ je o projektu izgradnje pet brodova za potrebe Obalne straže Hrvatske ratne mornarice, koji će Obalnu stražu staviti uz bok modernijih svjetskih obalnih straža. - Bilo je bojazni hoće li brod zadovoljiti sve tehničko taktičke zahtjeve, zbog čega smo upregnuli sve stručnjake kako bi zadovoljili te zahtjeve. Izgradili smo brod koji je po svojim karakteristikama trenutačno optimalan i najučinkovitiji brod u svojoj klasi na svijetu. U četiri godine restrukturiranja u potpunosti smo izvršili sve svoje obveze. Postali smo samoodrživa tvrtka i ušli među 10 posto najuspješnijih tvrtki u Hrvatskoj po prošlogodišnjim pokazateljima – rekao je Debeljak. Brodosplit, kao dio DIV grupe, nakon provedenog restrukturiranja i dostizanja pokazatelja održivosti prema kriterijima koje je postavila Europska Komisija, sada je u poziciji revitalizirati i svoj pogon u Strmici kraj Knina. Pogon je potpuno devastiran u ratu, a prije su se u njemu proizvodili dijelovi brodske opreme.

 

 

ar©tur 2021