IRT 3000

Sadržaj

Brodosplit krenuo s off-shore programom

07.11.2016

Tri podmorska podizača cjevovoda, vrijedna pola milijuna eura, predstavljena su u radionici Brodosplita gdje su sastavljeni, a idejni su projekt bračke tvrtke Lagena. Riječ je o podizačima cjevovoda i naftovoda koji na 3000 metara morske dubine može podizati cjevovode težine i do 25 tona.

Tri podmorska podizača cjevovoda, vrijedna pola milijuna eura, predstavljena su u radionici Brodosplita gdje su sastavljeni, a idejni su projekt bračke tvrtke Lagena. Riječ je o podizačima cjevovoda i naftovoda koji na 3000 metara morske dubine može podizati cjevovode težine i do 25 tona.

.HR_14_04_17_v4_300.thumb-300x200.pngOvaj projekt je iskorak Brodosplita prema off-shore tržišnom programu, a rezultat je zajedničke suradnje s tvrtkom Lagena iz Sutivana na Braču, prema čijim nacrtima je i izrađen. Uređaji su namijenjeni za rad u Brazilu, rekao je Roko Zuanić, vlasnik tvrtke Lagena koja je konstruirala podizače. Tvrtka ima 12 zaposlenih od čega šest inženjera, a već se 12 godina bavi ovakvim programom. Član uprave Brodosplita Darko Pappo istaknuo je kako u Hrvatskoj jedan veliki sustav i jedna manja tvrtka mogu surađivati na izvoznom programu i na složenom i sofisticiranom proizvodu. Napomenuo je da se u Brodosplitu osim gradnje brodova mogu raditi i sve druge stvari koje se mogu plasirati na tržištu.“Ovim možemo dokazati da smo u stanju pružiti proizvod kakav treba vrhunskim svjetskim naftnim kompanijama. Brodosplit do sada kao veliki sustav nije prepoznavao uvijek potrebe manjih tvrtki, međutim ovo je sigurno prekretnica i to želimo naglasiti”, rekao je Pappo. Sin vlasnika tvrtke Lagena Matko Zuanić objasnio je da se radi o jedinstvenom projektu jer su naručitelji iz Brazila tražili da uređaji budu minimalne težine, pa je tako maksimalna težina kompletnog uređaja manja od pet tona. Uređaj je sklopiv, uz to je i mobilan, a može se upotrebljavati sa malim brodovima.

Dizajn uređaja i nacrti su Lagenini, dok je Brodosplit odradio kompletne zavarivačke radove i strojnu obradu. “Mi smo još radili i pripremu te montažu hidrauličnog sistema. Od samog početka dizajna do danas prošlo je četiri mjeseca. Cjelokupni proizvod je nastao u Hrvatskoj”, rekao je Matko Zuanić. Podmorskim podizačem naftovoda se s operativnog plovila hidraulički upravlja daljinski upravljanom ronilicom. Brački projekt do izražaja dolazi prilikom obavljanja redovnog održavanja naftovodnih cijevi, ali i za podupiranje, popravak ili zaštićivanje cijevi od erozije.

ar©tur 2021